Okul Öncesi Orman Okulu
Orman okulu, çocukların öğrenme süreçlerini doğayla iç içe ve deneyim temelli bir şekilde gerçekleştirdikleri alternatif bir eğitim yaklaşımıdır. Geleneksel sınıf ortamlarının dışında, açık hava ve doğal alanlarda gerçekleştirilen bu eğitim modeli, çocukların fiziksel, duygusal, sosyal ve bilişsel gelişimlerini desteklemeyi amaçlar. Öğrenmenin yapılandırılmış değil, çocuğun kendi merak ve ilgisi doğrultusunda, özgür oyunla şekillendiği bir pedagojik felsefeye dayanır.
Orman okulu kavramının kökleri 1950’li yılların Danimarka’sına dayanmaktadır. Danimarkalı bir anne, çocuklarıyla birlikte düzenli olarak orman gezilerine çıkarak bu gezilerde çeşitli doğa temelli öğrenme deneyimleri tasarlamıştır. Bu yaklaşımın çocukların gelişimine olan olumlu etkileri görülünce, zamanla ülke genelinde benimsendi ve “Skovbørnehave” (orman anaokulu) olarak adlandırılan okullar kuruldu. Ardından İsveç, Almanya ve Birleşik Krallık gibi Avrupa ülkelerinde de yaygınlaştı. 1990’larda İngiltere'de yapılandırılmış eğitim programlarına entegre edilen orman okulu modeli, bugün dünya genelinde alternatif pedagojik yaklaşımlar arasında güçlü bir yer edinmiştir.