Anaokulumuzda eğitimlerimiz; pyp, gems, montessori, eleştirel düşünme, sorgulama, keşfetme ve öğrenmeyi temel alan çağdaş programlarla zenginleştirilmiştir.
Uluslararası Bakalorya Organizasyonu (IBO) tarafından geliştirilen PYP (Primary Years Programme), 3-12 yaş arası çocuklara yönelik bütüncül bir eğitim yaklaşımıdır. Bu program, öğrencilerin sadece bilgi edinmesini değil, aynı zamanda bilgiyi nasıl edineceklerini öğrenmelerini amaçlar. PYP, çocukların merak duygusunu besleyerek araştıran, sorgulayan, düşünen ve yaşam boyu öğrenen bireyler olarak gelişmelerine katkı sağlar.
Great Explorations in Math and Science (GEMS), çocuklara bilimi ve matematiği sevdirmeyi amaçlayan; uygulamalı, eğlenceli ve araştırmaya dayalı bir eğitim programıdır. Özellikle erken çocukluk döneminde merak duygusu oldukça güçlüdür ve GEMS bu doğal merakı destekleyerek çocukların bilimsel düşünce sistemini adım adım geliştirmeyi hedefler.
Montessori eğitimi, İtalyan doktor ve pedagog Maria Montessori tarafından geliştirilen ve dünya çapında uygulanan bir eğitim modelidir. Bu yaklaşım, her çocuğun kendine özgü bir gelişim sürecine sahip olduğunu kabul eder ve onları bireysel öğrenme hızlarına göre destekler. Montessori’de çocuklar, yapılandırılmış ama özgür bir ortamda, kendi ilgi ve meraklarına göre öğrenme fırsatları bulurlar.
Reggio Emilia, İtalya’nın Reggio Emilia kentinde doğmuş, özellikle okul öncesi eğitimde çocuk merkezli bir felsefeyi benimseyen çağdaş bir yaklaşımdır. Bu sistem, çocukları pasif bilgi alıcıları olarak değil, aktif katılımcılar ve anlam yaratıcıları olarak görür. Her çocuk; merak eden, düşünen, araştıran ve öğrenme sürecini yönlendirebilen bir birey olarak kabul edilir.
Eleştirel düşünme, bilgilerin doğruluğunu sorgulayarak(nedenlerle), onlardan anlam çıkarma sürecini kapsayan önemli bir üst düzey düşünme becerisidir. Üst düzeyli hedef davranış öğrencilere kazandırıldığından; öğrencilerde kavrama, analiz, sentez ve değerlendirme becerisi daha iyi gelişir ve böylece problem çözme becerisi ve alışkanlığı kazandırılır.
Kavramsal-Etkileşimli Okuma, çocukların okuduğunu anlama, yorumlama, yeniden kurgulama ve üretme becerilerini geliştirmeyi hedefleyen bir öğretim yaklaşımıdır. Genellikle okuma eğitimi veya dil gelişimi programları içinde bir yöntem olarak uygulanır. Montessori, Reggio Emilia, PYP gibi köklü modellerin içinde de kendine yer bulabilir. Özellikle drama, masal anlatımı, hikâye tamamlama, farklı sonlar oluşturma, karakter analizi gibi tekniklerle uygulanır.