shape

Eğitimlerimiz

  • Eğitim Yaklaşımımız

Eğitim Felsefemiz

Anaokulumuzda eğitimlerimiz; pyp, gems, montessori, eleştirel düşünme, sorgulama, keşfetme ve öğrenmeyi temel alan çağdaş programlarla zenginleştirilmiştir.

PYP - Primary Years Programme

Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı – IBO

Uluslararası Bakalorya Organizasyonu (IBO) tarafından geliştirilen PYP (Primary Years Programme), 3-12 yaş arası çocuklara yönelik bütüncül bir eğitim yaklaşımıdır. Bu program, öğrencilerin sadece bilgi edinmesini değil, aynı zamanda bilgiyi nasıl edineceklerini öğrenmelerini amaçlar. PYP, çocukların merak duygusunu besleyerek araştıran, sorgulayan, düşünen ve yaşam boyu öğrenen bireyler olarak gelişmelerine katkı sağlar.

  • Keşfederek Öğrenme
  • Eleştirel ve Çok Yönlü Düşünme
  • Küresel Bilinç ve Yerel Duyarlılık
  • Araştırma ve Sorgulama Alışkanlığı
  • Yaşam Boyu Öğrenen Olma
GEMS

Great Explorations in Math and Science

Great Explorations in Math and Science (GEMS), çocuklara bilimi ve matematiği sevdirmeyi amaçlayan; uygulamalı, eğlenceli ve araştırmaya dayalı bir eğitim programıdır. Özellikle erken çocukluk döneminde merak duygusu oldukça güçlüdür ve GEMS bu doğal merakı destekleyerek çocukların bilimsel düşünce sistemini adım adım geliştirmeyi hedefler.

  • Temel Bilimsel Kavramların Kazanımı
  • Kavram Haritalarıyla Anlam Pekiştirme
  • Uygulamalı ve Eğlenceli Öğrenme
  • Sorgulama ve Analiz Becerileri
  • Grup Çalışması ve Bilimsel Paylaşım
Montessori

Montessori Yaklaşımı

Montessori eğitimi, İtalyan doktor ve pedagog Maria Montessori tarafından geliştirilen ve dünya çapında uygulanan bir eğitim modelidir. Bu yaklaşım, her çocuğun kendine özgü bir gelişim sürecine sahip olduğunu kabul eder ve onları bireysel öğrenme hızlarına göre destekler. Montessori’de çocuklar, yapılandırılmış ama özgür bir ortamda, kendi ilgi ve meraklarına göre öğrenme fırsatları bulurlar.

  • Özgüven Kazanır ve Sorumluluk Alır.
  • İş Birliği ve Empati Geliştirir.
  • Bireysel Farkındalık Kazanır.
  • Dikkat ve Konsantrasyon Becerisi Gelişir.
  • Duyusal ve Motor Gelişim Desteklenir.
  • Akademik Temeller Sağlam Atılır.
Reggio Emilia

Reggio Emilia Yaklaşımı

Reggio Emilia, İtalya’nın Reggio Emilia kentinde doğmuş, özellikle okul öncesi eğitimde çocuk merkezli bir felsefeyi benimseyen çağdaş bir yaklaşımdır. Bu sistem, çocukları pasif bilgi alıcıları olarak değil, aktif katılımcılar ve anlam yaratıcıları olarak görür. Her çocuk; merak eden, düşünen, araştıran ve öğrenme sürecini yönlendirebilen bir birey olarak kabul edilir.

  • Hayallerini Özgürce İfade Eder.
  • Projeye Dayalı Öğrenmeyle Derinleşir.
  • Eleştirel Düşünme Geliştirir.
  • Grup İçi İletişim ve İş Birliği Becerisi Kazanır.
  • Öğrenmeyi Gözlemleme ve Belgeleme İmkanı Bulur.
  • Doğayla Bağ Kurar ve Sorumluluk Üstlenir.
Bilişsel Gelişim Temelli Eğitim

Eleştirel Düşünme

Eleştirel düşünme, bilgilerin doğruluğunu sorgulayarak(nedenlerle), onlardan anlam çıkarma sürecini kapsayan önemli bir üst düzey düşünme becerisidir. Üst düzeyli hedef davranış öğrencilere kazandırıldığından; öğrencilerde kavrama, analiz, sentez ve değerlendirme becerisi daha iyi gelişir ve böylece problem çözme becerisi ve alışkanlığı kazandırılır.

  • Sorgulama ve Merak Yeteneği Kazanır.
  • Karar Verme ve Problem Çözme Becerileri Gelişir.
  • Mantıksal Düşünmeyi Öğrenir.
  • Akıl Yürütme ve Sebep-Sonuç İlişkisi Kurar.
  • Duygusal Farkındalık ve Özdenetim Gelişir.
  • Öz-düşünüm (Metabilişsel Farkındalık) Geliştirir.
Kavramsal Okuma

Etkileşimli Okuma

Kavramsal-Etkileşimli Okuma, çocukların okuduğunu anlama, yorumlama, yeniden kurgulama ve üretme becerilerini geliştirmeyi hedefleyen bir öğretim yaklaşımıdır. Genellikle okuma eğitimi veya dil gelişimi programları içinde bir yöntem olarak uygulanır. Montessori, Reggio Emilia, PYP gibi köklü modellerin içinde de kendine yer bulabilir. Özellikle drama, masal anlatımı, hikâye tamamlama, farklı sonlar oluşturma, karakter analizi gibi tekniklerle uygulanır.

  • Dilsel ifade ve anlatım becerilerini güçlendirir.
  • Farklı bakış açılarıyla düşünmeyi teşvik eder.
  • Duygusal gelişime ve empati becerilerine katkı sağlar.
  • Masal, drama ve görsel desteklerle öğrenmeyi eğlenceli hale getirir.
  • Okuma sevgisi kazandırarak kalıcı öğrenme sağlar.
  • Sınıf içi katılımı artırır, öğrenme sürecini çocuk merkezli hale getirir.